اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

انواع استیبل کوین‌ های غیرمتمرکز


تقسیم بندی استیبل کوین‌ها معمولا بر اساس  نوع پشتوانه آن‌ها صورت می‌گیرد. 

استیبل کوین‌ها از نظر نوع پشتوانه، به چهار دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:


استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات


یکی از رایج‌ترین انواع ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت، استیبل کوین ها با پشتوانه ارزهای فیات هستند. این دسته از دارایی‌های ثابت به دلیل در دسترس بودن ارزهای فیات و اعتماد عموم به آنها، بیشترین استفاده را در بازار ارزهای دیجیتال دارند. 


استیبل کوین با پشتوانه کالا


این دسته از ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت، توسط کالاهایی که قابل تبدیل به پول هستند پشتیبانی می‌شوند. یکی از متداول‌ترین این کالاها، فلز گرانبهای طلا است. فلزهای گرانبها مانند طلا به دلیل قابلیت ذخیره ارزش، نسبت به سایر دارایی‌ها ارزش خود را به خوبی حفظ می‌کنند. 

 

استیبل کوین با پشتوانه ارزهای دیجیتال


این گروه از استیبل کوین های غیرمتمرکز توسط دیگر رمز ارزها پشتیبانی می‌شوند. به طور معمول، ارزهای دیجیتال پشتوانه استیبل کوین‌ها، ارزهایی با سرمایه‌های زیاد، مانند بیت کوین و اتریوم هستند. با این حال پشتیبانی شدن یک استیبل کوین توسط دارایی‌های دیجیتال، در این بازه زمانی کمی غیر منطقی است چرا که ارزهای دیجیتال به خودی خود نوسانات بی‌شماری را متحمل هستند و هدف از توسعه استیبل کوین‌ها، کاهش نوسانات بازار است. 


استیبل کوین های غیرمتمرکز بدون پشتوانه


این دسته از استیبل کوین‌ها توسط هیچ دارایی‌ای پشتیبانی نمی‌شود و در نتیجه رویکرد آن‌ها درست مانند چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد