اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

ترونیکس (TRX) رمزارز ترون چیست؟

شبکه ترون از رمزارز خود به نام ترونیکس (TRX) استفاده می‌کند. تـرون در ابتدا از شبکه بلاکچین اتریوم حیات خود را آغاز کرد و از نوع توکن‌های ERC20 اتریوم به‌شمار می‌رفت. در روز سی و یکم ماه می ۲۰۱۸، ترون به شبکه اصلی و اختصاصی خود کوچ کرد و با این اتفاق توکن‌های ترون به کوین‌های شبکه اختصاصی ترون بدل شدند.



 به این ترتیب ترونیکس یک کوین محسوب می شود نه توکن ! عرضه TRX محدود است و تعداد مشخصی از آن تولید خواهد شد. تعداد کل واحدهای TRX حدود 100 میلیارد است. در حال حاضر یعنی دسامبر 2020، تعداد توکن‌های در گردش ترون 71 میلیارد واحد تخمین زده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ تمام واحدهای ترون تولید شوند و پس از آن با یک نرخ تورم سالانه، هر سال به تعداد توکن‌ها افزوده خواهد شد. عرضه اولیه سکه (ICO) ترون از ۳ تا ۲۴ ماه آگوست ۲۰۱۷ برابر با ۱۲ مرداد تا ۲ شهریور ۱۳۹۶ برگزار شد. بر‌اساس طراحی اولیه بنیاد ترون، این آلت‌کوین دارای محدودیت تعداد ۱۰۰ میلیارد توکن ترونیکس است. در زمان نگارش این مقاله و به استناد از وبسایت کوین مارکت کپ ترون در جایگاه 18# رده‌بندی بازار رمزارزها قرار‌داشته و حدود 71 میلیارد سکه از مجموع ۱۰۰ میلیارد سکه ترونیکس در چرخه بازار قرار‌دارد و قیمت هر TRX برابر با ۰٫۰31 دلار است. این در‌حالی‌است‌ که ترونیکس در تاریخ سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۷ با قیمت ۰٫۰۰۲ دلاری وارد چرخه بازار ارزهای رمزپایه شده‌است


 بالاترین قیمت تاریخ کوتاه‌مدت ترون، در زمان اوج‌گیری آلت‌کوین‌ها و در تاریخ پنجم ژانویه ۲۰۱۸ به‌ثبت رسیده‌است. در آن تاریخ، هر توکن ترونیکس ارزشی معادل ۰٫۲۸۷ دلار داشت که بیش از ۱۴ هزار درصد افزایش قیمت در ۴ ماه پس از ورود به بازار را نشان می‌دهد.


ویدیو TXID-کاربرد هش تراکنش و نحوه بدست اوردن شناسه تراکنش

ویویدیو TXID-کاربرد هش تراکنش و نحوه بدست اوردن شناسه تراکنشدیو TXID-کاربرد هش تراکنش و نحوه بدست اوردن شناسه تراکنش

شرکای تجاری ترون:



تراست ولت: معرفی، دانلود و اموزش نصب و استفاده از کیف پول تراست



ترون شرکای تجاری و سرمایه گذاران بسیاری را جذب کرده است. Wei Dai بنیانگذار Ofo یکی از سرمایه گذاران مطرح ترون به شمار 

می‌آید. ترون با گروه Alibaba، شرکت Baofeng، و همچنین با oBike Game.com و Peiwo نیز همکاری داشته است.


 BitGuild: یکی از شناخته شده‌ترین صنایع بازی سازی، BitGuild، یک اتحاد استراتژیک با TRON دارد. دلیل این همکاری این است که ترکیبی از بلاکچین و بستر بازی برای دارندگان ارز TRX فراهم شود تا کاربران TRON بتوانند با اطمینان خرید موارد درون بازی را انجام دهند.

 Game.com: مانند BitGuild، پلتفرم بازی Game.com گام دیگری در جهت معرفی رمزارزها به صنعت بازی است. Game.com با ایجاد و تلفیق محتوا برای بازی‌ها، روی ارز دیجیتال بلاکچین تمرکز دارد

.

 Peiwo App: این برنامه دارای بزرگترین جامعه محتوای صوتی در چین است و توسط جاستین سان ایجاد شده است. همکاری TRON و Peiwo App تضمین می‌کند که تجربه صوتی اصیل بدون دخالت سیستم عامل های واسطه برای نسل های جوان به وجود می آید.


 Baofeng :Baofeng با استفاده از فن‌آوری‌های رمزگشای صوتی خود، راه‌حل های پخش‌کننده های صوتی و تصویری را برای کاربران اینترنت به ارمغان می‌آورد. این شرکت بیش از 200 میلیون کاربر دارد. با مشارکت TRON ،Baofeng زیرساخت مناسبی برای اکوسیستم سرگرمی آنلاین بلاک‌چین در آینده خواهد داشت.


 Refereum: پلتفرمی است که به بازیکنان امکان می‌دهد با پخش جریانی، ترون TRX کسب کرده و به بازدیدکنندگان این محتوا برای تماشای آنها پاداش دهند. این مشارکت با هدف تبلیغ چشم انداز رسانه ای ترون Tron و نشان دادن توانایی ادغام بلاک چین و بازی انجام می شود. نیروی محرکه اصلی این همکاری سرویس پخش جریانی DLive است. ترون از طریق مشارکت با بیت تورنت BitTorrent به این سرویس پخش جریانی دسترسی پیدا کرد.



 Metal Pay : Metal Pay یک سرویس پرداخت آنلاین است که امکان ارسال پول به هر جای دنیا را فراهم می‌کند. آنها به تازگی با ترون قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند.


 Samsung: سامسونگ ترون Tron را به ‘Blockchain Keystore’ خود اضافه کرده است. این بدان معنی است که کاربران سامسونگ که آخرین نسخه نرم افزار را روی تلفن خود دارند، می‌توانند از طریق فروشگاه برنامه سامسونگ به dApps دسترسی پیدا کنند. این یک پیروزی خارق العاده برای بلاک چین است. توسعه دهندگان محتوا اکنون می‌توانند پاداش زیادی کسب کنند و برنامه های dApp آنها از طریق یکی از بزرگترین بازارهای برنامه در جهان قابل دسترسی است.


صرافی کوین کده


ترون با استفاده از ویژگی‌های فناوری بلاکچین و همتابه‌همتا (P2P)، سعی دارد با حذف واسطه‌ها، فاصله بین سازندگان محتوا و مصرف‌کنندگان محتوا را برطرف کند. در نتیجه به کاهش چشمگیر هزینه‌ها برای مصرف‌کننده و بهره‌وری بیشتر تولیدکننده از طریق دریافت مستقیم برای تولیدکننده محتوا می انجامد، 

که یک وضعیت برد برد یا برنده برای تولیدکننده و مصرف‌کننده را ارائه می دهد. برای مثال Netflix را در نظر بگیرید که یک سرویس سرگرمی دیجیتال است و خدمات را به شیوه‎‌ای متمرکز کنترل می‌کند. Netflix بستری است که به عنوان واسطه بین تولیدکننده محتوای دیجیتال و مشتریان عمل می‌کند.

 مشتریان برای تماشای یک فیلم درخواستی مشترک نتفلیکس می‌شوند به آنها پول پرداخت می‌کنند. از هزینه‌ای که از مشتری دریافت می‌شود نتفلیکس مبلغ میزبانی فیلم را از پلتفرم خود کم می‌کند و باقیمانده را به تولیدکنندکان پرداخت می‌کند.

 بسیاری از پلتفرم‌های دیجیتال مانند گوگل‌پلی،اپ‌استورها و فروشگاه‌های محتوای دیجیتال به عنوان واسطه عمل می‌کنند. اغلب سهم اشتراک گذاری یک محتوا توسط واسطه‌ها گرفته می‌شود.


آیا ترون ارزش سرمایه گذاری را دارد؟


 اگر شما به پتانسیل شبکه ترون Tron و آینده رسانه‌های آنلاین علاقه مند هستید، قطعاً ترون Tron یک سرمایه گذاری جذاب است. کوین‌های ترون TRX برای کار در شبکه مورد نیاز است و بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد. دراینده توسعه محتوا انلاین، رسانه‌های آنلاین غیرمتمرکز، توسعه برنامه‌های غیر متمرکز (Dapps) قطعاً اتفاق می‌افتد.

 سان، مخترع ترون ادعا می‌کند تا چند سال آینده، قیمت هر واحد ترون TRX به ۲ دلار خواهد رسید. درباره تحقق این افزایش قیمت نمی‌توان با اطمینان خاطر اظهار نظر کرد، اما به این موضوع آگاه هستیم که تمام ۱۰۰ میلیارد واحد ترون در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد و دیگر واحدی در سال‌های آینده تولید نخواهد شد. با این حال، ذکر این نکته مهم است که ترون TRX یک رمزارز است و رمزارز در معرض نوسانات قیمت قرار دارد. فقط با 0.033 دلار می‌توانید یک ترون بخرید که گران نیست.

 با این حال، با سرمایه گذاری در ترون TRX اصول اساسی برای سرمایه‌گذاری ثابت مانده است. اطمینان حاصل کنید که قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری تحقیق خود را انجام داده‌‍اید و هرگز مبلغی بیش از توان مالی خود را برای از دست دادن هزینه نمی‌کنید.



خرید و فروش و قیمت ارز های دیجیتال در صراف کوین کده:



لیست صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

مقایسه صرافی های معتبر ارزدیجتال ایرانی 

افراد زیادی هستن که با دنیای ارز های دیجیتال آشنایی دارن ولی نحوه ی خرید و فروش رمزارز هارو بلد نیستن. ما دو نوع صرافی داریم: صرافی ارز دیجیتال خارجی و صرافی ارز دیجیتال ایرانی .حالا باید ببینیم این دو مورد تفاوتشون چیه و اصلا چرا ما باید با صرافی ایرانی کارکنیم ؟

                     تفاوت صرافی ارز دیجیتال ایرانی با خارجی

یک معامله گر یا شخصی که میخواد خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام بده در ابتدا باید نسبت به  صرافی خارجی و ایرانی شناخت داشته باشه.  

کشور ایران در اکثر قاره ها تحریمه و مسئله تحریم و محدودیت های اعمال شده روی صرافی ها هم تاثیر خودش رو گذاشته یعنی شما برای اینکه بخواین با یک صرافی خارجی کار کنین حتماً باید پاسپورت یک کشور غیر از ایران رو داشته باشین و همچنین با یک فیلتر شکن آی پی ثابت کار کنین که شناسایی نشید ایرانی هستید و شما احتمال فریز شدن اکانتتون یا بسته شدن اون رو به جون میخرید و وقتی که اکانتتون بسته بشه دیگه دارایی هاتون قابل برداشت نیست و شما هیچ دسترسی به این صرافی ها ندارید . چرا که این صرافی ها هیچ نمایندگی داخل ایران ندارن و متاسفانه از شما کاری ساخته نیست ،  پس چه بهتر که با صرافی هایی کار کنید که به آنها دسترسی داشته باشید .

دسته اول

صرافی OTC :

کلمه OTC مخفف عبارتOver-the-counter  ( روی پیشخوان ) است.

در این نوع صرافی‌ها مبادلات به صورت سنتی انجام میشه که، طرف مقابل خریدار و فروشنده به صورت مستقیم، خود صرافی است. فرض کنید شما خریدار ارز دیجیتال تتر هستین. در قدم اول وارد سایت صرافی میشید. مقدار تتری که نیاز دارید رو وارد می‌کنین. مبلغ رو می‌پرداخت می کنید و سپس تتر رو با همون قیمت توسط کیف پول خود دریافت می‌کنید.

این دسته از صرافی ها کیف پولی داخل سایت ندارن و شما مستقیماً خرید خودتون رو انجام داده و به کیف پول سرد یا کیف پول تلفن همراه خود انتقال میدید . پس در نتیجه شما دیگر نگران هک شدن صرافی نیستید چون به محض خرید یک رمز ارز به داخل کیف پول شما ارسال میشه.

این صرافی ها هم به نوبه خود مزیت ها و معایبی دارن که اون ها رو با هم بررسی میکنیم :

مزایا :

  1.   خرید و فروش سریع
  2.   قیمت به روز
  3.   امنیت بالا
  4.    ثبات قیمت

معایب :

  1.   مناسب نبودن برای تریدرها

دسته دوم :

صرافی P2P  :

کلمه P2P مخفف عبارت peer-to-peer  (نظیر به نظیر) است. به این معنا که دو کاربر مختلف (فروشنده و خریدار)، به صورت مستقیم و بدون واسطه با هم معامله می کنن. در این نوع صرافی‌ها، سازمان فقط نقش واسطه رو داره و خود کاربرها تعیین کننده قیمت هستن.

این نوع صرافی ها  داخل خود سایت کیف پول دارن. یعنی اینکه شما وقتی ارزی رو خریداری کردین داخل کیف پول خود صرافی محفوظه .

خب حالا این خوبه یا بد ؟

مسئله ی مهم ،خطر هک شدن صرافیه .وقتی صرافی هک بشه دارایی شما هم به طبع، مورد حمله سایبری قرار میگیره.

مزیت ها و معایب این دسته از صرافی ها عبارتند از :


مزایا :

  •   خرید و فروش آنی

معایب :

  •  محدودیت رمزارزهای این نوع صرافی ها که معمولاً کمتر از 15 عدد است .
  •  امنیت کم ( خطر هک شدن صرافی )
  •  سرعت کم تراکنش

 ملاک های لازم برای بهترین صرافی چیست؟


  •    کارمزد پایین
  •   حجم معاملات بالا
  •    امنیت قابل‌قبول
  •    رابط کاربری ساده
  •    سقف بالا برای میزان مبلغ واریز و برداشت رمزارز


در این مقاله ما 4 تا از بهترین صرافی های رمزارز ایرانی رو بررسی می کنیم:


صرافی کوین کده ( پیشنهاد ما ):

آشنایی با مجموعه کوین کده


کوین کده به عنوان استارتاپی پیشرو در زمینه آموزش و مبادله ارز های دیجیتال در اواخر سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد. کوین کده با فراهم آوردن بستری امن و سریع برای خرید و فروش رمزارزها ،در راستای رضایت شما عزیزان گام بر می داره.

.ویژگی مهم این صرافی حذف واسطه و کاربری فوق العاده ساده آن است

مزایای صرافی کوین کده:

  1.  پشتیبانی۲۴ ساعته (حتی در ایام تعطیل)
  2.  کارمزد ۰٪ (یکی از مهم ترین ملاک ها برای هر معامله گر، کارمزده و این صرافی خیال همه رو از این بابت راحت کرده )
  3.   تسویه آنی
  4.   پشتیبانی از بیش از 45۰ رمز ارز )بایننس کوین ، ترون ، کوین98 ، سندباکس ، مانا و...)
  5.   عدم ارسال ارز در صورت همخوانی نداشتن شبکه و آدرس ولت.
  6. (شما بعضی وقتها به دلیل عجله در خرید یک رمز ارز گاهاً ،آدرس وارد شده توسط شما در ولت با شبکه رمز ارزتون همخوانی نداره . در همه جای دنیا صرافی به اشتباه بودن یا نبودن آدرس شما کاری نداشته و ارز رو برای شما ارسال میکنه. در صورتیکه در این صرافی اینطور نیست و پشتیبان های این صرافی طی تماس تلفنی به شما اطلاع میدن که آدرس شما اشتباه بوده و از شما آدرس درست رو دریافت میکنن )
  7.   عدم ارسال رمزارز های خریداری شده زیر 5 میلیون که شبکه اتریوم را انتخاب کرده باشن .
  8. ( در صورتیکه که کاربر سهواً شبکه اتریوم که بالاترین فی شبکه در بین ارز ها رو داره رو انتخاب کرده باشه از طریق تماس تلفنی و  گرفتن تائید از کاربر، رمز ارز مد نظر رو ارسال میکنن و اگر کاربر اطلاعی نسبت به این موضوع نداشته باشه اون رو راهنمایی کرده و ارز مورد نظر رو بربستر شبکه ای ارسال میکنن که کمترین فی شبکه رو داشته باشه.)
  9.  دارای وبلاگ آموزشی حاوی مطالب آموزش رایگان ارز دیجیتال
  10.   امکان فروش فوری رمزارز به خود صرافی
  11.   امکان انجام معاملات به صورت ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته
  12.   رابط کاربری ساده برای کاربران مبتدی
  13.    سرعت بالای انتقال و تسویه بعد از معاملات خرید و فروش
  14.   نداشتن سقف مالی برای خرید و فروش

معایب صرافی کوین کده:


  1.    فاقد امکاناتی نظیر معاملات مارجین و فیوچرز
  2.    عدم دسترسی کاربران این صرافی به ابزار تحلیل قیمت ارزها


صرافی اوکی اکسچنج یکی از صرافی ارزهای دیجیتال در ایران بوده که در سال 1396 توسط شرکت آماتیس فعالیت خودش رو در حوزه ارزهای دیجیتال شروع کرد.

صرافی اوکی اکسچنج جزو بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران به ‌شمار میاد؛ چرا که همواره با افزایش سطح کیفی خدمات، سعی در ارائه یک بستر معاملاتی پیشرو، امن و مطمئن برای کاربران داره.

 مزایای صرافی اوکی اکسچنج:

  1.   پشتیبانی بیش از ۱۵ رمز ارز محبوب مانند: بیت کوین، اتریوم، ریپل، دوج کوین و غیره.
  2.    کارمزد 0.2%
  3.    امکان مبادله رمز ارز به ریال و باالعکس
  4.    پاسخگویی و پشتیبانی تلفنی فقط در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
  5.     فراهم کردن امکان معامله همتا به همتا و بدون واسطه P2P  برای کاربران
  6.    دارای اپلیکیشن موبایل در دو نسخه اندروید و آی یو اس

 معایب صرافی اوکی اکسچنج:

  1.    دارای محدودیت ترید برای کاربران به دلیل جفت ارزهای اندک در این صرافی
  2.   پشتیبانی نکردن از روش‌های معاملاتی مختلف مانند معاملات مارجین و فیوچرز
  3.    ارائه نکردن روش‌های ثبت سفارش مختلف نظیر استاپ لاس و استاپ لیمیت
  4.    حجم معاملات و نقدینگی کم نسبت به صرافی‌های جهانی فعال در این حوزه

صرافی SARAFI.IO:

صرافی دات آی او یک استارتاپ پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال می باشد که معاملات در این سایت به صورت آنلاین و صرفا از طریق سایت انجام میشه.

صرافی دات آی او بعنوان یک پلتفرم خرید و فروش رمز ارز مستقیماً اقدام به خرید و فروش ارز های دیجیتال با کاربران می‌کنه و شخص ثالثی در معاملات نقش نداره.

                                     :ویژگی های صرافی دات آی او 

  1.  خرید و فروش ارز دیجیتال به ریال
  2.  معاملات بیت‌کوین، تتر، اتریوم، بایننس کوین، یونی، دوج کوین و تعداد بیشماری ارز دیجیتال دیگه
  3.  پشتیبانی از طریق تلگرام و تماس تلفنی
  4.   پشتیبانی بیش از 70 رمز ارز

صرافی مشهد اکسچنج:

مشهد اکسچنج با نام تجاری Mchanger یک صرافی آنلاین هوشمند و معتبر در زمینه ارزهای دیجیتاله که از اسفندماه سال 1395 با هدف فراهم کردن بستری امن و سریع برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شروع به فعالیت کرده.

 ویژگی های صرافی مشهد اکسچنج:

  1.  پشتیبانی در ساعات اداری از چندین راه ارتباطی مثل  تلفن ، تیکت و لایوچت
  2.  امنیت بالا ، پلتفرم راحت
  3.  خرید و فروش اتوماتیک ارز های دیجیتال
  4.  پشتیبانی از بیش  از 50 رمز ارز

 معایب صرافی مشهد اکسچنج:

  1.   فاقد امکاناتی نظیر معاملات مارجین و فیوچرز
  2.   عدم دسترسی کاربران این صرافی به ابزار تحلیل قیمت ارزها

نتیجه گیری:

  • طبق امار و ویژگی هایی گفتیم توصیه ما برای شما کاربران عزیز اینه که خریدتون رو از صرافی های داخلی انجام بدید.