اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

عوامل مؤثر بر تحلیل فاندامنتال


عرضه و تقاضا عوامل اصلی تعیین‌کننده در تحلیل فاندامنتال قیمت کالاها است. علاوه بر مسئله جهانی‌بودن و یا منطقه‌ای بودن قیمت کالاها، باید به هرگونه اخباری که به نحوی بر عرضه و تقاضای کالای مورد نظرتان تأثیر دارد، توجه کنید.

مثلاً اعتصاب طولانی مدت کارگران معادن مس در شیلی (که بزرگ‌ترین صادرکننده مس در دنیاست) و یا بالارفتن تعداد املاک معامله شده در آمریکا (که بزرگ‌ترین بازار جهان است) به ترتیب عرضه این فلز را کم و مصرف آن را بالا می‌برد و مسلماً از نظر تحلیل فاندامنتال قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که به طور تخصصی در زمینه گردآوری اطلاعاتی که بر تحلیل فاندامنتال یک موضوع و یا مجموعه‌ای از موضوعات، که معمولاً با هم ارتباط نزدیک دارند کار می‌کنند.

اغلب این شرکت‌ها به صورت یک آبونمان ماهانه از مشتریان خود کسب درآمد می‌کنند. چنین مبالغی برای یک بانک، صندوق سرمایه‌گذاری و یا یک شرکت درگیر با معاملات مربوطه با مبالغ بالا (چه به صورت تجارت مالی و چه به صورت فیزیکی آن) بسیار ناچیز است.

ولی حتی تریدرهایی با سرمایه‌های متوسط نیز اغلب از مشتریان چنین شرکت‌هایی هستند، چون به جای صرف وقت روی جمع آوری اطلاعات و تحلیل فاندامنتال، می‌توانند آن را به صورت آماده و تحلیل شده دریافت کرده و وقت و تمرکز فکری خود را روی کار اصلی خودشان یعنی ترید متمرکز کنند و به این ترتیب در کارشان موفق‌تر باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد