اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال چیست؟


مزایای ارزهای دیجیتال

مهمترین مزیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آنهاست.

مزیت اصلی بعدی ارزهای دیجیتال، توانایی آنها در انجام نقل و انتقالات سریع و نسبتا ارزان بین دو طرف است. به همین دلیل، ارزهای دیجیتال فرصت‌های شگفت انگیزی را برای اقتصاد حواله ارائه می‌دهند. در حال حاضر، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان ارزهای واسطه ای برای ساده کردن نقل و انتقالات پول در سراسر مرزها عمل می‌کنند. بنابراین، یک ارز فیات به بیت کوین (یا یک ارز دیجیتال دیگر) تبدیل می‌شود، به آن طرف مرزها منتقل می‌شود و متعاقباً به ارز فیات مقصد تبدیل می‌شود. این روش فرآیند انتقال پول را ساده می‌کند و آن را ارزان تر می‌کند.

اما، توجه به این نکته مهم است که ارزهای دیجیتال یکی از بی ثبات ترین ابزارهای معاملاتی موجود هستند. این بدان معنی است که ارزش آنها می‌تواند به سرعت دقیقه به دقیقه، ساعت به ساعت، روز به روز تغییر کند.

در کل ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارند. اما این مزایا همراه با ریسک‌های خطرناک بالقوه بسیار جدی هستند.

معایب ارزهای دیجیتال

اولین و احتمالاً جدی‌ترین عیب آن، حداقل برای مجرمان و کسانی که امیدوارند بتوانند از ارز دیجیتال برای اجتناب از پرداخت مالیات استفاده کنند.

یکی دیگر از معایب اصلی، اگرچه باعث سودآوری ذاتی آنها می‌شود، این واقعیت است که برخی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال عمدتاً در اختیار افراد نسبتا کمی‌هستند. این در تضاد کامل با تصور عموم از غیرمتمرکز بودن  آن است.

مشکل اصلی دیگر این است که در حالی که بلاک چین واقعی خود بسیار امن است، اما کیف پول‌ها و صرافی‌هایی که معمولاً برای نگهداری و تبادل از آنها استفاده می‌شود از هک مصون نیستند

مزیت بلاک چین برای DNS


فناوری بلاک چین چندین نیاز DNS را برآورده می کند:


 در دسترس بودن:


 یک شبکه غیرمتمرکز و نظیر به نظیر را نمی توان متوقف کرد. این شبکه می تواند جایگزین یا تکمیل کننده زیرساخت های Anycast باشد.


یکپارچگی:


 پروتکل اجماع یک بلاک چین، طبیعتاً یکپارچگی داده ها را تضمین می کند. علاوه بر این، داده ها را نمی توان تغییر داد. این ویژگی ها نیاز به DNSSEC و رویداد تمدید کلید معروف آن را از بین می برد.


محرمانه بودن: 


درخواست‌های ارسال شده برای خواندن داده‌های بلاک چین را می‌توان به همان روش DNS روی پروتکل HTTPS (DoH) در یک کانال HTTPS  اجرایی کرد. امروزه برطرف کننده های DoH کمی وجود دارد، بنابراین ترافیک حول تعداد محدودی از بازیگران متمرکز است. استفاده از بلاک چین امکان جست و جوی هر گره ای را در شبکه را فراهم می کند، بنابراین تمرکز و SPF (نقطه شکست واحد) را محدود می کند.

بنابراین، داده‌های موجود در فایل‌های ناحیه DNS، یعنی پیکربندی‌های نام دامنه، می‌توانند در یک بلاک چین توزیع شوند. هر کاربری می تواند به طور مستقیم با این بلاک چین برای مدیریت نام دامنه تعامل داشته باشد. این ایده DNS در بلاک چین است.

عوامل مؤثر بر تحلیل فاندامنتال


عرضه و تقاضا عوامل اصلی تعیین‌کننده در تحلیل فاندامنتال قیمت کالاها است. علاوه بر مسئله جهانی‌بودن و یا منطقه‌ای بودن قیمت کالاها، باید به هرگونه اخباری که به نحوی بر عرضه و تقاضای کالای مورد نظرتان تأثیر دارد، توجه کنید.

مثلاً اعتصاب طولانی مدت کارگران معادن مس در شیلی (که بزرگ‌ترین صادرکننده مس در دنیاست) و یا بالارفتن تعداد املاک معامله شده در آمریکا (که بزرگ‌ترین بازار جهان است) به ترتیب عرضه این فلز را کم و مصرف آن را بالا می‌برد و مسلماً از نظر تحلیل فاندامنتال قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که به طور تخصصی در زمینه گردآوری اطلاعاتی که بر تحلیل فاندامنتال یک موضوع و یا مجموعه‌ای از موضوعات، که معمولاً با هم ارتباط نزدیک دارند کار می‌کنند.

اغلب این شرکت‌ها به صورت یک آبونمان ماهانه از مشتریان خود کسب درآمد می‌کنند. چنین مبالغی برای یک بانک، صندوق سرمایه‌گذاری و یا یک شرکت درگیر با معاملات مربوطه با مبالغ بالا (چه به صورت تجارت مالی و چه به صورت فیزیکی آن) بسیار ناچیز است.

ولی حتی تریدرهایی با سرمایه‌های متوسط نیز اغلب از مشتریان چنین شرکت‌هایی هستند، چون به جای صرف وقت روی جمع آوری اطلاعات و تحلیل فاندامنتال، می‌توانند آن را به صورت آماده و تحلیل شده دریافت کرده و وقت و تمرکز فکری خود را روی کار اصلی خودشان یعنی ترید متمرکز کنند و به این ترتیب در کارشان موفق‌تر باشند.

چرا باید توکن ایجاد کنم؟


توکن‌سازی به استانداردی برای سازمان‌ها و تیم‌هایی تبدیل شده است که فرصت‌های جمع‌آوری سرمایه یا ایجاد جوامع فعال‌تر را در نظر می‌گیرند.

Tokenization  یا توکن سازی در حال تبدیل شدن به یک مفهوم بسیار محبوب است که به اختصاص یک توکن به هر چیزی با ارزش در دنیای واقعی اشاره دارد. با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌ و کارها، تیم‌ها و افراد در حال حاضر به دنبال دیجیتالی کردن پیشنهادات خود برای تراکنش‌های ساده هستند، احتمالاً توکن‌ها به یک استاندارد جهانی برای انجام تراکنش‌ها تبدیل می‌شوند. علاوه بر اینکه توکن‌ها جلوتر از منحنی هستند، خود توکن‌ها مزایای متعددی را به کاربران ارائه می‌دهند، از جمله توانایی تشویق کاربران برای مشارکت فعال‌تر در یک پروژه مالی غیرمتمرکز (DeFi). خواه این یک کسب و کار باشد یا یک دلیل، دارندگان توکن می‌توانند به راحتی ماموریتی را بپذیرند که با اهداف خودشان همسو باشد و در پاسخ به مشارکت خود جوایزی کسب کنند.

چرا اتریوم به عنوان بهترین پلتفرم برای ایجاد توکن در نظر گرفته می شود؟


اتریوم همچنان در خط مقدم DeFi قرار دارد و به کاربران امکان دسترسی به یک جامعه رو به رشد با عملکردهای متنوع را می دهد.

تا به امروز، اتریوم و سولانا (SOL) بسته به نیاز کاربر همچنان محبوب‌ترین بلاک چین هستند. با این حال، استاندارد ERC-20 در اتریوم از همان ابتدا مسیر غالب برای ایجاد توکن‌های جدید باقی مانده است و آن را به انتخاب اصلی برای موارد استفاده از سرمایه جمعی و ICO تبدیل کرده است. این استاندارد به خودی خود یک رابط کاربری ساده با قابلیت استفاده در چندین برنامه ارائه می دهد. اتریوم به عنوان پیشرو در توسعه DApp و اکوسیستمی برای بسیاری از پلتفرم‌های شناخته شده، همچنان در خط مقدم DeFi قرار دارد و آن را به انتخابی واضح با مستندات گسترده برای کسانی که اولین توکن خود را ایجاد می‌کنند تبدیل می‌کند.

آموزش دریافت ایردراپ لونا




پس از اینکه جامعه لونا به انشعاب اکوسیستم ترا بدون استیبل کوین الگوریتمی‌ رأی داد، تیم توسعه دهندگان روز جمعه تاریخ راه اندازی پروتکل و ایردراپ لونا را اعلام کرد.

Terra 2.0 در ۲۸ می‌ (برابر با شنبه ۷ خرداد سال۱۴۰۱) راه اندازی شد. Terra 2.0 توسط جامعه با اکثریت مورد توافق قرار گرفت و جامعه Terra در نهایت به پیشنهاد ۱۶۲۳ برای احیای شبکه ترا رای مثبت داد.



کیف پول رسمی ترا برای دریافت ایردراپ



کیف پول station wallet extension را نصب کنید.

بعد از نصب کامل روی آیکون افزونه کلیک کنید و یک کیف پول جدید بسازید.

حال کافیست آدرس والت خود را یاد داشت کنید و به صرافی بدهید تا لونای خود را وارد کیف پول این پروژه کنید. در موقع انتقال حتما باید از شبکه Terra استفاده کنید.