اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال چیست؟


مزایای ارزهای دیجیتال

مهمترین مزیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آنهاست.

مزیت اصلی بعدی ارزهای دیجیتال، توانایی آنها در انجام نقل و انتقالات سریع و نسبتا ارزان بین دو طرف است. به همین دلیل، ارزهای دیجیتال فرصت‌های شگفت انگیزی را برای اقتصاد حواله ارائه می‌دهند. در حال حاضر، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان ارزهای واسطه ای برای ساده کردن نقل و انتقالات پول در سراسر مرزها عمل می‌کنند. بنابراین، یک ارز فیات به بیت کوین (یا یک ارز دیجیتال دیگر) تبدیل می‌شود، به آن طرف مرزها منتقل می‌شود و متعاقباً به ارز فیات مقصد تبدیل می‌شود. این روش فرآیند انتقال پول را ساده می‌کند و آن را ارزان تر می‌کند.

اما، توجه به این نکته مهم است که ارزهای دیجیتال یکی از بی ثبات ترین ابزارهای معاملاتی موجود هستند. این بدان معنی است که ارزش آنها می‌تواند به سرعت دقیقه به دقیقه، ساعت به ساعت، روز به روز تغییر کند.

در کل ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارند. اما این مزایا همراه با ریسک‌های خطرناک بالقوه بسیار جدی هستند.

معایب ارزهای دیجیتال

اولین و احتمالاً جدی‌ترین عیب آن، حداقل برای مجرمان و کسانی که امیدوارند بتوانند از ارز دیجیتال برای اجتناب از پرداخت مالیات استفاده کنند.

یکی دیگر از معایب اصلی، اگرچه باعث سودآوری ذاتی آنها می‌شود، این واقعیت است که برخی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال عمدتاً در اختیار افراد نسبتا کمی‌هستند. این در تضاد کامل با تصور عموم از غیرمتمرکز بودن  آن است.

مشکل اصلی دیگر این است که در حالی که بلاک چین واقعی خود بسیار امن است، اما کیف پول‌ها و صرافی‌هایی که معمولاً برای نگهداری و تبادل از آنها استفاده می‌شود از هک مصون نیستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد