اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

اموزش بیت کوین و دیگر رمزارزها

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال


مزایای ارز دیجیتال

حامیان رمزارزها مانند بیت کوین، رمزارزها را به عنوان ارز آینده می‌بینند و در حال حاضر و قبل از اینکه ارزش بیشتری پیدا کنند، برای خرید آنها رقابت می‌کنند.

برخی از حامیان این واقعیت را دوست دارند که ارز دیجیتال کنترل بانک‌های مرکزی بر مدیریت عرضه پول را حذف می‌کند، زیرا با گذشت زمان این بانک‌ها تمایل دارند ارزش پول را از طریق تورم کاهش دهند.

برخی دیگر طرفدار فناوری‌های زمینه ای ارزهای دیجیتال مانند فناوری بلاک‌چین هستند، چرا که بلاکچین یک سیستم پردازش و ضبط غیرمتمرکز است و می‌تواند از سیستم‌های پرداخت سنتی ایمن تر باشد.

برخی از افراد آینده‌نگر ارزهای دیجیتال را دوست دارند زیرا ارزش آنها در حال افزایش است و علاقه ای به پذیرش بلندمدت ارزها به عنوان راهی برای جابجایی پول ندارند.

برخی از ارزهای دیجیتال این فرصت را به صاحبان خود می‌دهند که از طریق فرآیندی به نام سهام‌ گذاری درآمد غیرفعال کسب کنند. 

معایب ارزهای دیجیتال

 بسیاری از پروژه‌های ارزهای دیجیتال آزمایش نشده اند و به طور کلی فناوری بلاک‌چین هنوز مورد پذیرش گسترده قرار نگرفته است. اگر ایده اصلی ارزهای دیجیتال به پتانسیل رشد خود دست نیابد، سرمایه‌گذاران بلندمدت ممکن است هرگز بازدهی را که انتظارش را داشتند نبینند.

 برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال کوتاه مدت، ریسک‌های دیگری نیز وجود دارد. قیمت‌ ارز دیجیتال به سرعت تغییر می‌کند. در حالی که این بدان معناست که بسیاری از افراد با خرید در زمان مناسب به سرعت درآمد کسب کرده‌اند، بسیاری دیگر با انجام این کار درست قبل از سقوط رمزارز پول خود را از دست داده‌اند.

 این تغییرات ناگهانی در ارزش همچنین ممکن است با ایده‌های اساسی پروژه‌هایی که ارزهای دیجیتال برای حمایت از آنها ایجاد شده‌اند، در تناقض باشد. به عنوان مثال، اگر مردم مطمئن نباشند که ارزش بیت کوین در روز بعد چقدر خواهد بود، ممکن است کمتر از بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت استفاده کنند.

تاثیر زیست محیطی بیت کوین و سایر پروژه‌هایی که از پروتکل‌های استخراج مشابه استفاده می‌کنند قابل توجه است. به عنوان مثال، مقایسه ای که توسط دانشگاه کمبریج انجام شده است، نشان می‌دهد که استخراج بیت کوین در سراسر جهان بیش از دو برابر انرژی تمام روشنایی منازل مسکونی ایالات متحده مصرف می‌کند. برخی از ارزهای دیجیتال از فناوری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که انرژی کمتری را می‌طلبد.

دولت‌ها در سراسر جهان هنوز به طور کامل به نحوه مدیریت ارزهای دیجیتال فکر نکرده‌اند، بنابراین تغییرات نظارتی و سرکوب‌ها این پتانسیل را دارد که بر بازار به روش‌های غیرقابل پیش‌بینی تأثیر بگذارد.

دریافت بیت کوین رایگان


اولین Faucet بیت‌کوین در سال 2010 دقیقا the Bitcoin Faucet نام داشت. نام سازنده این وبسایت Gavin Andresen بود که در حال حاضر به دلیل فعالیت زیاد او در ارز‌های دیجیتال به‌ ویژه بیت‌کوین محبوبیت زیادی دارد.

وبسایت The bitcoin Faucet تا به حال به کاربران خود 5 بیت‌کوین پاداش داده است!

 البته در آن زمان بیت‌کوین در مراحل اولیه توسعه خود بود و قیمت آن حدودا در محدود 0.01دلار  بود .

 یک وبسایت به کاربران خود در ازای تماشای یک آگهی یا کار‌های ساده‌ی دیگر 0.05دلار  پاداش می‌داد، با این که مدت زمان زیادی از آن سال‌ها گذشته است اما این پاداش همچنان دلچسب به نظر می‌رسد. اما پاداش‌هایی که کاربران دریافت کرده‌اند را براساس قیمت فعلی بیت‌کوین محاسبه کنیم، آقای Gavin برای حل کپچا‌های موجود در وبسایت خود، حدود 200 هزار دلار به کاربران پیشنهاد داده است! در آن زمان، هدف اولیه فاسِت بیت‌کوین، گسترش آگاهی و آموزش مردم در مورد بیت‌کوین بود. 

هنگامی که وارد وبسایت می‌شوید به روش بازی‌وار ‌گونه، نحوه کارکرد و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال یاد می‌گیرید. در این وبسایت، بازی موجود در آن، به شما مقداری سکه می‌دهد که می‌توانید با آن، روش‌های مختلف تراکنش را در وبسایت یا اپلیکیشن آن امتحان کنید. 

کدام پروژه‌های متاورس برای هولد کردن بهتر است؟



معرفی بهترین ارزهای متاورس

قرار بر این است که در ادامه سه مورد از بهترین و موفق ترین پروژه ها و ارزهای متاورس را به شما معرفی کنیم:

معرفی رمزارز Decentraland MANA

یکی از بهترین رمزارزهای دنیای متاورس ارز MANA است که تا حدودی به عنوان بیت کوین ارزهای متاورس شناخته می‌شود. این ارز از آن جهت با بیت کوین شباهت دارد که تاکنون در میان بهترین ارزهای متاورس بوده است:

رمزارز مانا ، رمزارز بومی Decentraland است و افراد می‌توانند در آن مواردی را تبادل و خرید و فروش کنند. رمزارز مانا بر روی شبکه ERC-20  ایجاد شده است بدین معنی که برای ارسال یا دریافت آن باید بر روی بستر ERC-20 اتریوم اقدام کنید.

 مانا یک توکن NFT محسوب می‌شود و قابلیت حاکمیتی را به کاربر می‌دهد. منظور از قابلیت حاکمیتی این است که برای کسب مالکیت هر چیزی در متاورس باید سند مالکیت داشته باشید. مانا این سند مالکیت را برای شما فراهم می‌کند.

این پروژه توسط یک شرکت بزرگ پشتیبانی می‌شود. Decentraland توسط Ariel Meilich و Esteban Ordano تأسیس شد - که هر دو از سمت‌های اصلی این پروژه کنار رفته اند، اما همچنان در کنار Decentraland به عنوان مشاور کار می‌کنند.

 آقای Ordano قبل تر در شرکت بیت پی، یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی، به عنوان مهندس نرم افزار فعالیت کرده است.

اولین بار نام این رمزارز در سال 2018 و در بازی Stone Age مطرح شد.از آن به بعد، Decentraland (MANA) خود را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی با استفاده از بلاک چین اتریوم تعریف می کند که به کاربران امکان ایجاد،تجربه و کسب درآمد از محتوا و برنامه‌ها را فراهم می کند.

 

معرفی رمزارز Sandbox


رمزارز The Sandbox در سال 2011 توسط Pixowl و درطی معرفی بازی Sandbox راه اندازی شد و در سال 2018 به قیمت 5 میلیون دلار به شرکت دیگری فروخته شد.  در همان سال رمزارز بومی Sand به وجود آمد.

Sandbox خود را یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین معرفی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را در قالب یک بازی ایجاد کرده و خرید و فروش کنند. این پروژه شاهد پشیرفت‌های بسیاری بوده است بدین ترتیب که توانسته است 5 میلیون دلار سرمایه و 10 میلیون کاربر فعال را جذب کرده است

این ارز هم مانند Mana، یک توکن ERC-20  است و برای دریافت یا انتقال آن باید بر روی شبکه اتریوم اقدام کنید.

آرتور مادرید یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Pixowl است که به عنوان یک نیروی محرک The Sandbox شناخته شده است. سباستین بورگت همچنین یکی از بنیانگذاران Pixowl است و به عنوان مدیر اجرایی این شرکت فعالیت می‌کند.


معرفی رمزارز Enjin Coin


این رمزارز برای اولین بار در سال 2009 و در کشور سنگاپور توسط ویتک رادومسکی و ماکسیم بلاگوف معرفی شد. ویتک رادومسکی، کد یکی از اولین توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را نوشت و همچنین یکی از نویسندگان استاندارد توکن اتریوم ERC-1155 است و به عنوان مدیر ارشد توسعه فناوری این پروژه و ماکسیم بلاگوف به عنوان مدیرعامل مشغول شده و مسئولیت هدایت خلاقانه شرکت را بر عهده گرفت.

این شرکت در سال 2017 ارز انجین کوین را به بازار را به جهت تامین نقدینگی شرکت خود ارائه کرده و توانست همکاری شرکتهایی مانند مایکروسافت، BMW، سامسونگ را جلب کند.

انجین کوین در اصل در عرصه بلاک چین بسترهای ارز‌های مختلف گیمینگ رو با هم مرتبط می‌کند و بین آن‌ها به واسطه Engin Network یک راه ارتباطی ایجاد می‌کند. به توسعه دهندگان بازی اجازه می‌دهد تا آیتم‌های درون بازی را در بلاک چین اتریوم تبدیل به توکن کنند. ارزEnjin Coin، که یک توکن  ERC-20 است برای پشتیبانی از دارایی‌های دیجیتالی که با استفاده از پلتفرم آن منتشر می‌شود، استفاده می‌شود، به این معنی که با استفاده از ان می‌تواند مواردی را با ارزش واقعی خرید، فروخت و معامله کرد.


آیا مشاوره خرید ارز دیجیتال لازم است؟


 چند موارد از مزایای مشاوره رمز ارزها را برایتان میگوییم:


  • شما با  مشاوره ی خوب می توانید در زمان های مناسب معامله کنید.
  • چون مشاور دارای تجربه می باشد به شما روش های نوین سرمایه گذاری را یاد میدهد تا سود شما چند برابر شود.
  •   در مورد تمامی صرافی های معتبر و نحوه کار آن ها شناخت دارد.
  • شما را از نرخ های بروز رمز ارز ها مطلع می کند.
  • یک مشاوره خوب به شما کمک می کند تا بتوانید به  راحتی خرید و فروش ارزدیجیتال را انجام دهید .(بیت کوین ، بایننس کوین و ...) 
  •  شما را در نگهداری کیف پول و کنترل آن کمک می کند.
  • به شما در نحوه استخراج یا ماینینگ کمک می کند.
  • با قوانین و مقررات حوزه ارز دیجیتال آشنایی دارد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با تحلیل‌ تکنیکال

 


یکی از نکات مهم برای ورود به بازار ارز دیجیتال تحلیل‌ تکنیکال و کاملاً اصولی می‌باشد که باید آگاهی کافی را نسبت به این بازار به دست آورید تا پیش بینی‌های دقیق تر و حقیقی‌تری نسبت به آینده ارز دیجیتال داشته باشید و هر فرد سرمایه گذار نسبت به رشد یک ارز می‌تواند بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری خود و دیگران بگیرد. 

 

تحلیل نمودارهای مربوط به کسب و کار


یکی از روش‌های دیگر که سرمایه گذاران حرفه‌ای و فعالان در این بازار به کار می‌گیرند تحلیل نمودار‌ها و دنبال کردن اخبار این بازار می‌باشد. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است همانطور که شناخت کافی می‌تواند به پیشرفت شما در این بازار کمک کند، عدم دانش کافی در این زمینه ممکن است در همان شروع کار ضرر مالی زیادی را به شما وارد کند و برای همیشه از این بازار فاصله بگیرید .